Vanliga frågor

Jag har fått ett billigare erbjudande, hur gör jag?

TeleMers prisgaranti innebär dels att du som kund är helt skyddad mot kommande prishöjningar. Blir du dessutom erbjuden ett lägre pris ifrån någon av våra konkurrenter så får du samma pris ifrån oss på TeleMer.

Kontakta vår kundservice på 0770-177078 för mer information.

Är jag drabbad utav en driftstörning?

Driftinformationen visar om det pågår planerat underhåll eller om det finns en pågående driftstörning där du befinner dig. Gå vidare till Driftinformation (https://telemer.se/drift2Telemer.html).

Kan jag få hjälp med att installera ett mobilt bredband?

All utrustning som skickas ut ifrån oss på TeleMer har alltid en medföljande installationsguide. Har du tappat bort denna så kan du finna installationshjälp här (https://telemer.se/supportMBB.html#mbbInstallation). Du kan även ringa vår tekniska support på 0770-177078 så hjälper vi dig.

Hur gör jag för att byta eller säga upp en tjänst?

Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig. Ring oss på 0770-177078.

Jag hittar inte min faktura. Var kan jag se den?

På Mina sidor (https://minasidor.telemer.se/) kan du se obetalda och tidigare, betalda fakturor. Här hittar du OCR-nummer och andra uppgifter som behövs för att betala aktuell faktura. Du kan även ringa oss på 0770-177078 så hjälper vi dig.

Kan jag betala med autogiro eller e-faktura?

Hos oss på TeleMer kan du själv välja hur du vill betala dina fakturor. Har du autogiro dras summan automatiskt varje månad och du behöver inte göra någonting själv. Med e-faktura spar du papper samtidigt som du slipper kostnaden för pappersfakturan.